Ajankohtaista – terveysmiete, health thought

Päivän toinen terveysmiete (24.7.2017):

”Mielipide on niinkuin persereikä: jokaisella on omansa.” Sanna Kämäräinen (terveystietoinen kiekonheittäjä)

Päivän terveysmiete (22.7.2017):

”Ravinto on eräs tärkeimmistä osa-alueista joiden avulla tulosta tehdään urheilussa, mutta se tuntuu olevan yksi eniten laiminlyödyistä.” Timo Kettunen (terveystietoinen myrskyävän naseva miete)

The health thought of the day (21.7.2017):

”A diet rich in whole foods such as meat, eggs, dairy, vegetables and fruit makes nutrient deficiencies unlikely.”

10 Low Carb Myths That Are Easy to Disprove

Päivän terveysmiete (20.7.2017):

”Puolustella nyt valmisruokia, prosessointia ja lisäaineita. On siinä kyllä ravitsemusterapiaa taas kyllikseen!” Johanna Pajunen (terveystietoinen keskustelija)

Päivän terveysmiete (18.7.2017):

”Meitä poloisia on puliveivattu uskomaan, että rasvainen ruoka on vaarallista. Nyt vähän tolkkua inehmot, sillä tyydyttynyt rasva ei aiheuta sydänsairauksia. Täysrasvaiset maitotaloustuotteet ovat todennäköisesti suojaavia.” Christer Sundqvist (terveystietoinen valistaja)

Päivän terveysmiete (17.7.2017):

”Onnellisten ihmisten parissa viihtyy. Tulisiko onnettomat ihmiset huomioida paremmin ja ottaa mukaan onnellisuutta kokemaan?” Christer Sundqvist (erään Tommin inspiroimana tätä kysyn onnellisilta ystäviltäni seuraavan viikon terveysohjetta varten)

Turpaduunarin terveysohjeet – tilaa sinäkin!

Päivän terveysmiete (16.7.2017):

”Kun ohjeistaa miten muiden tulisi elää elämäänsä, ensin pitää suorittaa perusteellinen näkökulman vaihto toisen ihmisen paikalle ja miettiä hyvin tarkkaan, että tiedetäänkö me yhtään mistä me puhutaan.” Joni Jaakkola (terveystietoinen ajattelija)

Päivän terveysmiete (15.7.2017):

”Terveydellemme on tärkeämpää se mitä söit eilen ja esimerkiksi koko viikon ajan kuin se mitä nyt sattumoisin tällä hetkellä on silmiesi edessä tarjolla esimerkiksi syntymäpäivillä. Ruokaile pääsääntöisesti koko ajan viisaasti, niin elimistösi tekee nauttimastasi ravinnosta ihan itse terveyttä edistäviä ravintoaineita. Auta elimistöäsi voimaan hyvin ruokailemalla viisaasti.” Christer Sundqvist (terveystietoinen ajattelija)

Päivän terveysmiete (14.7.2017):

”Kevyttuotteiden suosio perustuu vuosikymmeniä vanhoihin uskomuksiin rasvojen haitoista terveydelle. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, joten mikäli käyttäisin maitotuotteita valitsisin mahdollisimman rasvaiset vaihtoehdot.” Tomi Kokko (terveystietoinen elämäntapamuutosekspertti)

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/540051-tomi-kokko-lataa-suomalaiset-on-aivopesty-juomaan-maitoa

The health thought of the day (13.7.2017):

”Among adults in China, the estimated overall prevalence of diabetes was 10.9%, and that for prediabetes was 35.7%.”

http://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2633917

Päivän terveysmiete (12.7.2017):

”Suomessa alle puolet matalasta tuloluokasta tuntee itsensä terveeksi.” Timo Aronkytö (Sote-ammattilainen)

Päivän terveysmiete (7.7.2017):

”D-vitamiini auttaa kalsiumia imeytymään suolistosta ja 25µg alemmista annoksista ei näyttäisi olevan hyötyä luiden terveydelle. Kalsiumin lisääminen ei aina ole tarpeen, jos ravinnon mukana tulee riittävästi kasviksia ja eläinkunnan tuotteita.”

Mikä tuplasi lonkkamurtumat 10 vuodessa? Osa 7

Päivän terveysmiete (5.7.2017):

”Jos koko kansakunta tekisi viisaita päätöksiä tavallisissa elämänhallinta-asioissa, niin estettäisiin paljon sairauksia kokonaan.” Minna Kaila (terveystietoinen professori)

https://www.nly.fi/artikkeli/lihominen-kalja-ja-tupakka-syovat-terveydenhuollon-perusteet

The health thought of the day (3.7.2017):

”The long-term success of the diet depends upon how effectively the mitigating factors of homeostatic drive are suppressed or circumvented.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5470183/

The health thought of the day (1.7.2017):

”There is currently no absolute consensus regarding the association between dietary saturated fat (SFA) intake and cardiovascular health. Consumption of dietary SFA raises LDL-C but may have relatively neutral effects on several other cardiometabolic risk factors, especially when consumed as dairy foods. Observational cohort studies have generally reported neutral association between dietary SFA and the risk of CHD. Data from large randomized intervention studies in which SFA have been replaced by unsaturated fatty acids have yielded inconsistent results. More research is warranted to address some of the unanswered questions on this topic and to better inform future dietary guidelines.” James M. Rippe (eds.). Nutrition in Lifestyle Medicine, Humana Press, 2017

Lisää ajankohtaista täältä: